Mota-Engil, realizująca prace w ramach kontynuacji budowy autostrady A1 Stryków – Tuszyn na środkowym, 10-kilometrowym odcinki, otrzymała już pozwolenia na użytkowanie dwóch obiektów mostowych. Teraz wykonawca może wkroczyć w kolejny etap prac.
Dwa obiekty pod ruchem
Pozwolenie na użytkowanie uzyskano dla obiektów mostowych WD266 oraz WD268 wraz z najazdami drogowymi oraz infrastrukturą towarzyszącą (kanalizacją deszczową, urządzeniami oczyszczającymi, oświetleniem drogowym, siecią gazową i przepustami). Tym samym obiekty zostały udostępnione kierowcom.
Mota-Engil informuje, że uzyskane pozwolenia są pierwszymi, jakie wydano dla obiektów na całym odcinku autostrady A1 Stryków – Tuszyn. Tym samym, spółka ze sporym wyprzedzeniem harmonogramu prac wkroczyła w kolejny etap budowy.
A1 gotowa za rok
Całość odcinka realizowanego przez Mota-Engil ma zostać oddana do użytkowania w połowie przyszłorocznych wakacji. Wykonawca podkreśla, że jeżeli zima okaże się łagodna, może to nastąpić wcześniej.
W zakres prac Mota-Engil wchodzi budowa odcinka autostrady A1 o długości 10 km oraz budowa węzłów autostradowych Andrespol i Romanów. Ponadto, na trasie powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych Wiśniowa Góra Zachód oraz Wiśniowa Góra Wschód.
Ponadto, przebudowane zostaną istniejące drogi publiczne w miejscach krzyżowania się z autostradą, powstaną drogi dojazdowe i serwisowe oraz obiekty mostowe (w sumie będzie ich 15, w tym wiadukty autostradowe, drogowe oraz przejścia dla zwierząt).
Kontynuacja prac
Mota-Engil realizuje prace na odcinku, który wcześniej budowało konsorcjum Polimex-Mostostal, MSF i Doprastav. W styczniu 2014 roku konsorcjum wypowiedziało umowę, a GDDKiA ogłosiła postępowanie na kontynuację prac.
Odcinek A1 ze Strykowa do Tuszyna podzielono na trzy mniejsze. Środkowy za 360,747 mln zł realizuje Mota-Engil, północny konsorcjum Strabag i Budimex za 339,623 mln zł, natomiast południowy konsorcjum Budimex i Strabag za 327,041 mln zł.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.