Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łódzkie: Prace na odcinku II A1 wyprzedzają harmonogram

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
04-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódzkie: Prace na odcinku II A1 wyprzedzają harmonogram
fot. Mota-Engil
Mota-Engil, realizująca prace w ramach kontynuacji budowy autostrady A1 Stryków – Tuszyn na środkowym, 10-kilometrowym odcinki, otrzymała już pozwolenia na użytkowanie dwóch obiektów mostowych. Teraz wykonawca może wkroczyć w kolejny etap prac.

Dwa obiekty pod ruchem

Pozwolenie na użytkowanie uzyskano dla obiektów mostowych WD266 oraz WD268 wraz z najazdami drogowymi oraz infrastrukturą towarzyszącą (kanalizacją deszczową, urządzeniami oczyszczającymi, oświetleniem drogowym, siecią gazową i przepustami). Tym samym obiekty zostały udostępnione kierowcom.

Mota-Engil informuje, że uzyskane pozwolenia są pierwszymi, jakie wydano dla obiektów na całym odcinku autostrady A1 Stryków – Tuszyn. Tym samym, spółka ze sporym wyprzedzeniem harmonogramu prac wkroczyła w kolejny etap budowy.

 

A1 gotowa za rok

Całość odcinka realizowanego przez Mota-Engil ma zostać oddana do użytkowania w połowie przyszłorocznych wakacji. Wykonawca podkreśla, że jeżeli zima okaże się łagodna, może to nastąpić wcześniej.

W zakres prac Mota-Engil wchodzi budowa odcinka autostrady A1 o długości 10 km oraz budowa węzłów autostradowych Andrespol i Romanów. Ponadto, na trasie powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych Wiśniowa Góra Zachód oraz Wiśniowa Góra Wschód.

Ponadto, przebudowane zostaną istniejące drogi publiczne w miejscach krzyżowania się z autostradą, powstaną drogi dojazdowe i serwisowe oraz obiekty mostowe (w sumie będzie ich 15, w tym wiadukty autostradowe, drogowe oraz przejścia dla zwierząt).

Kontynuacja prac

Mota-Engil realizuje prace na odcinku, który wcześniej budowało konsorcjum Polimex-Mostostal, MSF i Doprastav. W styczniu 2014 roku konsorcjum wypowiedziało umowę, a GDDKiA ogłosiła postępowanie na kontynuację prac.

Odcinek A1 ze Strykowa do Tuszyna podzielono na trzy mniejsze. Środkowy za 360,747 mln zł realizuje Mota-Engil, północny konsorcjum Strabag i Budimex za 339,623 mln zł, natomiast południowy konsorcjum Budimex i Strabag za 327,041 mln zł.

Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

Drogi i autostrady

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Zobacz również:

Projektują trzeci pas na A2. Roboty od 2025 r.

Drogi i autostrady

Projektują trzeci pas na A2. Roboty od 2025 r.

ep. 30 sierpnia 2023

Rusza naprawa A1. Częstochowa utknie w korkach?

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

Drogi i autostrady

Na Podkarpaciu rusza budowa kolejnego odcinka trasy Via Carpatia

inf. prasowa Ministerstwa Infrastruktury 07 września 2023

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Zobacz również:

Projektują trzeci pas na A2. Roboty od 2025 r.

Drogi i autostrady

Projektują trzeci pas na A2. Roboty od 2025 r.

ep. 30 sierpnia 2023

Rusza naprawa A1. Częstochowa utknie w korkach?

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5